Life goes on...


Jaha, nu sitter jag här igen...

Vovven åkte hem i morse, och så klart är det ju lite befriande att slippa ansvaret, men det är ändå lite tråkigt.
Jag är dock väldigt säker på mitt framtida rasval nu, det blir en Rottweiler, inget snack om saken. En tik blir det förmodligen, och eventuellt kommer den få bära det charmerande namnet Bellatrix.

Men dessa djur är ju inte de enda fyrbeningarna i mitt hjärta... Funderar väldigt seriöst på att börja i en ridgrupp i höst, haha, jag har inte ridit på ridskola, på lektionshästar på typ hur länge som helat, men varför inte lixom, jag behöver ju verkligen ta tag i min sits, den är under all kritik.
Man blir verkligen ringrostig.
Från att för ett par år sedan ha ridit flera hästar om dagen, och vissa dagar 2-3 pass för instruktör, till att som nu, mysrida på morsans hobbyvalack ibland, det syns verkligen på min ridning. Men det ska bli nya tag!
Jag kan ju inte rida som jag gör nu om jag ska ha en grön unghäst nästa sommar, det är ju på gränsen till djurplågeri...
Men ja, jag har ju som alltid en plan. Och jag ska verkligen försöka få till ännu mer seriös ridning än lektion en gång i veckan. Skulle med glädje ha betalat för att rida lektion alla vardagar, men de pengarna finns inte...

Aja, i dag har jag i alla fall klippt mig och slingat håret lite... Det blev helt hyfsat... Klippningen behövdes verkligen.

Bonde söker fru har också haft premiär! Yay!
Då poppas det popcorn här i huset vill jag lova. En dag ska jag minsann hitta min bonde...

Tänkte åka hem till föräldrahemmet i dag och snacka skit, spela fiol och hämta ett tält till Ransäter, men då hade mamma och pappa helt fräckt åkt till IKEA utan mig, så det får bli en annan dag.

I morgon väntar i alla fall en heldag med brudarna, med påföljande övernattning, det blir ju asmyyys:)
Lite fiolspel ska jag väl också hinna med.
Haha, tanken slog mig just att nu spelar jag fantamig bättre än jag rider, och tro mig, då är det illa! (fast det kanske inte är helt sant, jag spelar rätt illa, för att säga det milt.)
Aja, jag är inte bitter, för jag vet att det kommer lösa sig.
En dag ska jag också flya över alla hindrena, på alla banorna som jag vill till.
Jag har en plan. Jag har alltid en plan.

NU ska jag nanna kudden. Eller nåt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0