en ny dag...

Jaha, det var värst vad jag var duktig på att blogga, not.
Aja, vad har hänt sen senast då?

I torsdags var det ju valborg, det gick väl helt ok, sen var jag egentligen bjuden på fest efteråt, men var så trött så jag bara däckade i soffan. Sov som en drogad baby hela natten.

I fredags var jag trött i hela huvudet efter stressen med allt, så det blev att ta det lite lugnt.
Åkte ut till hästastallet och red ut en sväng på Chero med Nina och Alex, sen hem till soffan igen och plugga.

I lördags blev det en sväng på stan där jag gick i affärer och käkade lunch på gottet med Emelie.
Sen bar det av till stallet där det blev ett dressyrpass med Chero i paddocken.
Jag hade väl en av mina mer nybörjaraktiga dagar, och efter vissa svårigheter med att slappna av i traven, så blev det en del galopparbete. Han var lite tokig i början, med var riktigt trevlig i slutet. Sen hem till hemmet och ha filmkväll med gänget. Efter att ha tittat på först "Den slutgiltiga lösningen" och sen "Die Welle", låg vi och diskuterade politik till typ 4 på morgonen. Det var väldigt underhållande, och vi kom fram till helt knäppa saker.

I går vaknade jag plågsamt tidigt, typ vid halv tio. Och eftersom lägenheten hade folket från dagen innan kvar, så fortsatte diskussionen, sen blev det plötsligt skolarbete.
Sen fick jag panik när jag insåg att jag aldrig skulle hinna ta stallet och göra mig i ordning innan jag skulle bli upphämtad, men det löste sig.
Jag gick till stallet och tog hand om Compan och Chero, skrittade även ut en underbar sväng på lilla Chero. Hade hela tiden en hemsk känsla av att det kommer dröja länge innan jag får rida honom igen. Det är verkligen sann ridglädje att sitta på honom, jag önskar så att det kunde vara det med lite fler av de hästar jag rider... Men nästa sommar då ska jag fan hitta en bra häst.
Well, sen kom mamma och hämtade mig i stallet, och sen bar det av till landet och raka vägen ner i ett varmt bad för en gångs skull. Härligt:)
Sen trerättersmiddag för Rasmus som fyllde år, och sen sova soffan.

I dag var det praktik, var så sjukt trött i morse. En sväng på stan och lite mathandling och sen hem till lägenheten där jag är nu. Plugg ska göras resten av dagen
Sjukt trött på det nu, men måste man så måste man, och snart är det sommarlov, och sen börjar trean och sen är det inte långt till studenten, som visserligen blir två år försenad men ändå, så det finns ljus där framme:)

Aja, plugg var det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0