Oooooovan dääääääääär

Jag har sån sjuk frilufts och klätterabstinens.
Det är den tiden på året då det brukar slå till som hårdast.
Nu sitter jag och drömmer om diverse (för mig) obestigna toppar.
Ska man kanske dra ner och bestiga Mt Blanc nästa sommar? Jag har väldigt seriösa funderingar åt det hållet.
Det borde ju gå att få ihop ekonomiskt, vem behöver mat lixom?
Åh, att få spänna på sig stegjärnen och ge sig av i pannlampans sken, det kliar i hela mig.
Fjällräven Classic 2010 är också något som lockar, det finns dock en väldigt överhängande risk att jag "råkar" bestiga Keb på vägen...
Well, det blir dock en önskelista i höst som till i stort sett 100% kommer bestå av diverse utrustning.
Men jag ska fundera lite mer på det här med Mt Blanc, för om det skulle bli så, så ska jag dra iväg på lite klätterkurser under året, den första i September skulle jag tro. Och sen blir det att jaga i motionsspåren, och släpa sig iväg till klättersilon lite då och då.
Men först och främst ska jag försöka övertala (läs: tvinga) med några vänner på en mysvandringstur längs Holavedsleden i sommar.

Jag tror jag älskar att drömma och planera lite för mycket, men trots allt så har det funnits tillfällen i mitt liv då mina planer faktiskt har blivit verklighet.

Kommentarer
Postat av: ica

Jag är lätt på :) ska vi bara få med resten av vårt gäng också XD

2009-08-03 @ 10:15:17
URL: http://iiandyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0