Slapp förmiddag...

Sitter här på praktiken och tar det lugnt.
Dagarna börjar visserligen allt för tidigt, som vanligt på terminerna, men det är ok.
Nu ska jag snart springa iväg till gottet och köpa en ciabatta milano utan salami, varefter jag ska sitta här lite till och en stund senare bär det av till favoritstället med Nattis för att äta baguetter ute i naturen.
Sen sitta här en stund till, och sen gå hem.
Sen sätta mig på cykeln och trampa iväg till stallet fortast möjligt, för där kommer det vara full aktivitet hela resten av dagen med massor av träningar och sånt som vi i U-sek gör inför valborg varje år...
Dessutom ska jag på något sätt hinna med att rida Chero...
Funderar på vad jag ska hitta på med honom i dag... Hoppning är jag ju rätt sugen på, men tror inte att det är ledigt någonstans så man kan göra det. Blir väl dressyr igen då:) Och en liten sväng i skogen som uppvärmning:)
Ska nog mixtra lite med sadlar i så fall, för förra gången verkade han ju lite störd. Så jag kanske provar Compans sadel på honom, om den inte passar så får jag väl ta hans sadel i alla fall, men göra som Kerstin brukar göra, och ta bort alla paddar och skit under och ha sadeln med bara ett vanligt shabrak under.
Kommer kännas ovant. Jag är ju så van vid att alltid ha pad. I alla fall en gelpad, för jag inbillar mig att det är bra för hästarnas ryggar.
Och mycket friskare blev jag inte av att ta det lugnt i går, så nu skiter jag i att ta det lugnt, så får det väl ordna sig i alla fall.
Så, vad ska man hitta på i morgon tro?
Har så klart lust att grilla, men det har jag ju alltid:)
Jag får nog ta och ringa runt lite och göra upp någon sorts plan, pallar inte att sitta hemma hela dagen i morgon också.
På lördag blir det ju filmkväll, men det är inte riktigt bestämt vad vi ska titta på,  men några förslag finns det.
Aja, och inredningen av lägenheten fortskrider. Två paket är på väg till mig, och två håller väl på att packas antar jag:) Ett till paket kanske ska beställas, har nämligen fått för mig att jag vill ha renskinn i soffan:)
Köpte en massor tavelramar i går, och naturligtvis ännu mer troll:) Jag kan inte få nog av dem, så fyra nya små troll fick följa med mig hem.
Funderar på om inte ett troll kanske kan bli nästa tatueringsmotiv, men det ska vara ett gulligt troll. Och så ska jag hitta en bra plats till det, och slutligen ska jag hitta pengar.
Aja, det blir noga bra. Nu blev jag pepp på det, så nu ska jag nog googla lite på trollbilder:)
Hej svejs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0